<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><!-- generator="wordpress/2.3.2" -->
<rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	>
<channel>
	<title>Comments on: Muhammad Ali - George Foreman&#8230;vem var egentligen den starkare av de två&#8230;?</title>
	<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/</link>
	<description>Välkommen till min blogg!</description>
	<pubDate>Tue, 07 Feb 2012 16:07:47 +0000</pubDate>
	<generator>http://wordpress.org/?v=2.3.2</generator>
		<item>
		<title>By: Fredrik</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-1144178</link>
		<dc:creator>Fredrik</dc:creator>
		<pubDate>Sun, 17 Jan 2010 14:44:59 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-1144178</guid>
		<description>Vad roligt att höra. För jag menade verkligen vartenda ord. Nu ska jag faktiskt bara klä på mig lite varmare och sedan titta in i butiken och se om jag hittar någon spännande platta. Känns som ett bra sätt att begrava den sista slanten innan CSN kommer in igen haha.&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Vad roligt att höra. För jag menade verkligen vartenda ord. Nu ska jag faktiskt bara klä på mig lite varmare och sedan titta in i butiken och se om jag hittar någon spännande platta. Känns som ett bra sätt att begrava den sista slanten innan CSN kommer in igen haha.
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Micke</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-1144177</link>
		<dc:creator>Micke</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 16 Jan 2010 16:32:32 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-1144177</guid>
		<description>Vad kan jag säga annat än ett stort tack Fredrik? Det här är precis den tändvätska som behövs för att hålla allt igång!
Stort tack!&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Vad kan jag säga annat än ett stort tack Fredrik? Det här är precis den tändvätska som behövs för att hålla allt igång!<br />
Stort tack!
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Fredrik</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-1144176</link>
		<dc:creator>Fredrik</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 16 Jan 2010 14:05:26 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-1144176</guid>
		<description>Tja Micke! Har nyligen upptäckt din affär och i samma veva din blogg. Det var ju ett tag sedan du skrev detta, men jag måste ändå ta tillfället i akt och peta in ett litet inlägg. Du skriver fantastiskt underhållande, din känsla för musik fullständigt glimrar i raderna du petar ner. Jag har inte hunnit läsa allt för många inlägg ännu. Men den här listan imponerade på mig, och den schysstaste komplimang jag kan ge dig är att du rattar Springsteen och The Doors. Båda ligger mig varmt om hjärtat och ändå så bara älskar jag din blogg. Om någon skriver taffligt och pissar på musik som ligger en varmt om hjärtat blir man ju bara förbannad. Men det här är så långt bortom kvällspressjournalistisk man kan komma, detta är så långt ifrån Per Bjurmans artiklar där han ger Håkan Hellström 5-plus innan han ens hört låten. Rena cred poäng alltså. Din läsning blir så mycket intressantare då du verkar skita i cred, enda sättet du bildar dig en uppfattning är genom att lyssna lyssna lyssna. Det kan jag respektera, därför kan jag även respektera ditt pissande över musik jag älskar. Rentav se det som uppfriskande och befriande. 
Trots att en del av läsningen får mig att tänka: "jävlar. Hur fan kan han gilla dom?" så njuter jag, och jag vet ju efter den här listan att mycket av det jag gillar ger dig precis samma känsla. Men som du skrev i din fantastiska Elvis-krönika, det finns ju ingen absolut sanning. Det finns olika smak och olika känslor för samma ljud, men på något sätt bottnar det ändå i samma sak. En kärlek för en konstform som med skiftande ljud och erangemang målar upp känslor som vi inte nödvändigtvis visste att vi hade. Förövrigt håller jag med fullständigt om det du skrev om Elvis. Självklart var han inte slut efter lumpen. 
Hatten av för dig Micke. Din butik är fantastiskt och din blogg otroligt underhållande. Du är så nära High Fidelity verkligheten någonsin kan komma.

Mvh Fredrik&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Tja Micke! Har nyligen upptäckt din affär och i samma veva din blogg. Det var ju ett tag sedan du skrev detta, men jag måste ändå ta tillfället i akt och peta in ett litet inlägg. Du skriver fantastiskt underhållande, din känsla för musik fullständigt glimrar i raderna du petar ner. Jag har inte hunnit läsa allt för många inlägg ännu. Men den här listan imponerade på mig, och den schysstaste komplimang jag kan ge dig är att du rattar Springsteen och The Doors. Båda ligger mig varmt om hjärtat och ändå så bara älskar jag din blogg. Om någon skriver taffligt och pissar på musik som ligger en varmt om hjärtat blir man ju bara förbannad. Men det här är så långt bortom kvällspressjournalistisk man kan komma, detta är så långt ifrån Per Bjurmans artiklar där han ger Håkan Hellström 5-plus innan han ens hört låten. Rena cred poäng alltså. Din läsning blir så mycket intressantare då du verkar skita i cred, enda sättet du bildar dig en uppfattning är genom att lyssna lyssna lyssna. Det kan jag respektera, därför kan jag även respektera ditt pissande över musik jag älskar. Rentav se det som uppfriskande och befriande.<br />
Trots att en del av läsningen får mig att tänka: &#8220;jävlar. Hur fan kan han gilla dom?&#8221; så njuter jag, och jag vet ju efter den här listan att mycket av det jag gillar ger dig precis samma känsla. Men som du skrev i din fantastiska Elvis-krönika, det finns ju ingen absolut sanning. Det finns olika smak och olika känslor för samma ljud, men på något sätt bottnar det ändå i samma sak. En kärlek för en konstform som med skiftande ljud och erangemang målar upp känslor som vi inte nödvändigtvis visste att vi hade. Förövrigt håller jag med fullständigt om det du skrev om Elvis. Självklart var han inte slut efter lumpen.<br />
Hatten av för dig Micke. Din butik är fantastiskt och din blogg otroligt underhållande. Du är så nära High Fidelity verkligheten någonsin kan komma.</p>
<p>Mvh Fredrik
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Peter Johansson</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-1143810</link>
		<dc:creator>Peter Johansson</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 08 Oct 2008 15:53:48 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-1143810</guid>
		<description>Men vem i hela friden är denna ständigt återkommande Johnny????
Pseudonym för Mållgan eller???&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Men vem i hela friden är denna ständigt återkommande Johnny????<br />
Pseudonym för Mållgan eller???
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: tore nilsson</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-1143809</link>
		<dc:creator>tore nilsson</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 08 Oct 2008 11:39:24 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-1143809</guid>
		<description>Hej!
Jag undrar var man kan hitta filmer DVD med 
ALI+ Spinks 1978
Ali+Holmes 1980
Ali+Berbick 1980
var kan man köpa dessa här i Sverige.&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Hej!<br />
Jag undrar var man kan hitta filmer DVD med<br />
ALI+ Spinks 1978<br />
Ali+Holmes 1980<br />
Ali+Berbick 1980<br />
var kan man köpa dessa här i Sverige.
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Micke</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-4577</link>
		<dc:creator>Micke</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 04 Apr 2007 18:08:39 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-4577</guid>
		<description>Johnny! Var inte så småsint! Du vet att jag blir glad när det kommer nya till blogen, plus att du och pratas vid ändå ganska ofta! Ja, jag vet att jag missar en del kommentarer då och då, men de skribenter som jag glömmer ska inte känna sig som mindre värda för det!&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Johnny! Var inte så småsint! Du vet att jag blir glad när det kommer nya till blogen, plus att du och pratas vid ändå ganska ofta! Ja, jag vet att jag missar en del kommentarer då och då, men de skribenter som jag glömmer ska inte känna sig som mindre värda för det!
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Micke</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-4563</link>
		<dc:creator>Micke</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 03 Apr 2007 18:15:58 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-4563</guid>
		<description>Hi, Jim!
Well...to begin with, thanks for an intersting comment on the Ali vs. Frazier-issue.
On the other hand, there are some opinions that you have where I do not agree with you...
Yes! Foreman probably would have won in a second fight. Yes. There we aggree. That I\\\\\\\'ve believed for about 33 years!
BUT! The losses against Spinks and Larry Holmes came when Ali was way too old, too uninspired and definetely marked after the fights during the seventies to make himself justice.
And...don\\\\\\\'t forget that Ali probably felt the first simptoms of his Parkinson as early as 1974!!! 
 The only reasons the last 7-8 fights ever took place is that Ali was almost broke at the time. He needed the money! 
So...a competely uninspired AND Parkinson-struck 40-year old Ali against  a Larry Holmes in his best years...well, it couldn\'t have ended in another way...
And...the matches against Ken Norton were extremely even...To say that Norton won all of them is to exaggerate...Besides, I think that Ken Norton is the best fighter ever who never won a titlematch.
And...Ali was defintely superior in the second match against Frazier!!! No doubt about that!
Don\'t forget that Ali was unjustly taken away from the arena during a time when he was superior to everyone! When he came back he hadn\'t had a fight for 3 years and all of a sudden he was 30 years old...
So...I still think that Ali is one of the best heavyweight-fighters ever, but I firmly belive that Foreman could have been there too, if fate had been a little bit different....
Anyway it was refreshing to hear a different point of view!&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Hi, Jim!<br />
Well&#8230;to begin with, thanks for an intersting comment on the Ali vs. Frazier-issue.<br />
On the other hand, there are some opinions that you have where I do not agree with you&#8230;<br />
Yes! Foreman probably would have won in a second fight. Yes. There we aggree. That I\\\\\\\&#8217;ve believed for about 33 years!<br />
BUT! The losses against Spinks and Larry Holmes came when Ali was way too old, too uninspired and definetely marked after the fights during the seventies to make himself justice.<br />
And&#8230;don\\\\\\\&#8217;t forget that Ali probably felt the first simptoms of his Parkinson as early as 1974!!!<br />
 The only reasons the last 7-8 fights ever took place is that Ali was almost broke at the time. He needed the money!<br />
So&#8230;a competely uninspired AND Parkinson-struck 40-year old Ali against  a Larry Holmes in his best years&#8230;well, it couldn\&#8217;t have ended in another way&#8230;<br />
And&#8230;the matches against Ken Norton were extremely even&#8230;To say that Norton won all of them is to exaggerate&#8230;Besides, I think that Ken Norton is the best fighter ever who never won a titlematch.<br />
And&#8230;Ali was defintely superior in the second match against Frazier!!! No doubt about that!<br />
Don\&#8217;t forget that Ali was unjustly taken away from the arena during a time when he was superior to everyone! When he came back he hadn\&#8217;t had a fight for 3 years and all of a sudden he was 30 years old&#8230;<br />
So&#8230;I still think that Ali is one of the best heavyweight-fighters ever, but I firmly belive that Foreman could have been there too, if fate had been a little bit different&#8230;.<br />
Anyway it was refreshing to hear a different point of view!
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Jim</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-4560</link>
		<dc:creator>Jim</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 03 Apr 2007 15:50:23 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-4560</guid>
		<description>As to Muhammad Ali, what great fighter would lose to Leon Spinks? None of the truly greats would - even on their worst day and Spinks' best day.
 
I think Ali lost to Jimmy Young, 2nd fight to Joe Frazier too, and all three fights to Ken Norton and was saved by the bell from a KO loss to Henry Cooper in their first fight - not to mention the Spinks loss and Holmes loss. (Also, I think Foreman would have KO'd him in a rematch. George was "duped" into fighting in Africa before a pro-Ali crowd.)
 
He should have been something like 52-9 instead of 56-5. So, I consider him to be very much overrated.&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>As to Muhammad Ali, what great fighter would lose to Leon Spinks? None of the truly greats would - even on their worst day and Spinks&#8217; best day.</p>
<p>I think Ali lost to Jimmy Young, 2nd fight to Joe Frazier too, and all three fights to Ken Norton and was saved by the bell from a KO loss to Henry Cooper in their first fight - not to mention the Spinks loss and Holmes loss. (Also, I think Foreman would have KO&#8217;d him in a rematch. George was &#8220;duped&#8221; into fighting in Africa before a pro-Ali crowd.)</p>
<p>He should have been something like 52-9 instead of 56-5. So, I consider him to be very much overrated.
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: leon</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-4429</link>
		<dc:creator>leon</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 27 Mar 2007 21:04:50 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-4429</guid>
		<description>nice!

leon&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>nice!</p>
<p>leon
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: ojkooj</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-3548</link>
		<dc:creator>ojkooj</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 07 Mar 2007 10:30:37 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-3548</guid>
		<description>Men egentligen.. Hur mycke stryk tar Ali? En del men han undviker mest. Knocken är tillsynes helt osannolik. Visserligen står Foreman trött och smetar mest lamt med sina händer runt omkring Alis ansikte. Ali kommer ut ur hörnet och jabbar mot Foremans ansikte. Han är hungrig, det ser man och den vänsterkroken vet var den tar. Foreman är golvad.
Jag är inte så jättebra på det här men stämmer det att Ali träffade en Taijimästare inför denna match? Jag har hört något om det och jag tror att det kan förklara varför han boxas "halft medvetslös" som någon skrev i en kommentar. Han hade mentalt och fysiskt byggt upp en fruktansvärd krigare. Iskall taktik. Därför tror jag, han var en vinnare redan när han gick upp i ringen. Jag tror inte att Foreman skulle slå Ali i en eventuell retur.&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Men egentligen.. Hur mycke stryk tar Ali? En del men han undviker mest. Knocken är tillsynes helt osannolik. Visserligen står Foreman trött och smetar mest lamt med sina händer runt omkring Alis ansikte. Ali kommer ut ur hörnet och jabbar mot Foremans ansikte. Han är hungrig, det ser man och den vänsterkroken vet var den tar. Foreman är golvad.<br />
Jag är inte så jättebra på det här men stämmer det att Ali träffade en Taijimästare inför denna match? Jag har hört något om det och jag tror att det kan förklara varför han boxas &#8220;halft medvetslös&#8221; som någon skrev i en kommentar. Han hade mentalt och fysiskt byggt upp en fruktansvärd krigare. Iskall taktik. Därför tror jag, han var en vinnare redan när han gick upp i ringen. Jag tror inte att Foreman skulle slå Ali i en eventuell retur.
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Micke</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-3302</link>
		<dc:creator>Micke</dc:creator>
		<pubDate>Fri, 02 Mar 2007 21:40:29 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-3302</guid>
		<description>Hmmm...vilket svar Johnny ?&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Hmmm&#8230;vilket svar Johnny ?
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Micke</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-3223</link>
		<dc:creator>Micke</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 28 Feb 2007 16:13:10 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-3223</guid>
		<description>Välkommen Nils-Olof! Hoppas att du gillade krönikan!
Jo...vad jag vet så finns det ingen linjär världsmästare längre, eller...?&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Välkommen Nils-Olof! Hoppas att du gillade krönikan!<br />
Jo&#8230;vad jag vet så finns det ingen linjär världsmästare längre, eller&#8230;?
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Nils-Olof</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-3220</link>
		<dc:creator>Nils-Olof</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 28 Feb 2007 15:39:47 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-3220</guid>
		<description>Hejsan!
Jag har en liten snabb boxningsstatistikfråga till dig som du säkert kan svara på utan att blinka. 
Vem är den nuvarande "linjära" tungviktsvärldsmästaren?&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Hejsan!<br />
Jag har en liten snabb boxningsstatistikfråga till dig som du säkert kan svara på utan att blinka.<br />
Vem är den nuvarande &#8220;linjära&#8221; tungviktsvärldsmästaren?
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Micke</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2700</link>
		<dc:creator>Micke</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 17 Feb 2007 16:56:30 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2700</guid>
		<description>O.K., Johnny...jag såg att jag missade att besvara ditt senaste inlägg! Helt korrekt, som vanligt när det gäller dig! Orsaken är enbart att jag såg det som ett fullödigt inlägg som talade för sig självt helt och hållet!
Då jag inte äger några faktaböcker om boxning så grundar sig mina kunskaper på vad jag minns, och då Alis karriär - tyvärr - blev väldigt lång så har jag ibland svårt att i efterhand samla ihop fakta till en helhet. Därför blev listan på de - remarkabelt få - golvningar han utsattes för en klart intressant läsning!
Vet du om det har funnits någon tungviktsmästare som aldrig åkte i backen under sin karriär?&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>O.K., Johnny&#8230;jag såg att jag missade att besvara ditt senaste inlägg! Helt korrekt, som vanligt när det gäller dig! Orsaken är enbart att jag såg det som ett fullödigt inlägg som talade för sig självt helt och hållet!<br />
Då jag inte äger några faktaböcker om boxning så grundar sig mina kunskaper på vad jag minns, och då Alis karriär - tyvärr - blev väldigt lång så har jag ibland svårt att i efterhand samla ihop fakta till en helhet. Därför blev listan på de - remarkabelt få - golvningar han utsattes för en klart intressant läsning!<br />
Vet du om det har funnits någon tungviktsmästare som aldrig åkte i backen under sin karriär?
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Micke</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2658</link>
		<dc:creator>Micke</dc:creator>
		<pubDate>Fri, 16 Feb 2007 17:45:25 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2658</guid>
		<description>Kul att höra dina synpunkter, Anders!
Jo, det där med Alis ben...det berörs ju faktiskt i filmen i pausen mellan rond 1 och rond 2...Det som i sammanhanget kan förefalla lite lustigt är väl varför han inte märkte det innan matchen...
Hur som helst...Alis vändning av matchen tillhör idrottshistorien! Bara det faktum att han hade kraft kvar för en sådan slagserie efter att ha fått så kopiöst med stryk från rond 2 till ungefär mitten på rond 8 är ofattbart.
Vad kände Foreman när han lämnade ringen...? Och...ja vad säger George Foreman idag om matchen ifråga? Nån som vet?&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Kul att höra dina synpunkter, Anders!<br />
Jo, det där med Alis ben&#8230;det berörs ju faktiskt i filmen i pausen mellan rond 1 och rond 2&#8230;Det som i sammanhanget kan förefalla lite lustigt är väl varför han inte märkte det innan matchen&#8230;<br />
Hur som helst&#8230;Alis vändning av matchen tillhör idrottshistorien! Bara det faktum att han hade kraft kvar för en sådan slagserie efter att ha fått så kopiöst med stryk från rond 2 till ungefär mitten på rond 8 är ofattbart.<br />
Vad kände Foreman när han lämnade ringen&#8230;? Och&#8230;ja vad säger George Foreman idag om matchen ifråga? Nån som vet?
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Anders</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2641</link>
		<dc:creator>Anders</dc:creator>
		<pubDate>Fri, 16 Feb 2007 13:08:49 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2641</guid>
		<description>Jag har läst med stort intresse. Jag har också för mig att Ali sagt i nån intervju att benen inte lydde som förut och att han tror att det var dom första tecknen på Parkinson. Dessutom skar Foreman av ringen på ett oerhört
effektivt sätt. Ali hade i viss mån förutsett den matchbilden och tränat på att sparra i halvt medvetslöst tillstånd.&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Jag har läst med stort intresse. Jag har också för mig att Ali sagt i nån intervju att benen inte lydde som förut och att han tror att det var dom första tecknen på Parkinson. Dessutom skar Foreman av ringen på ett oerhört<br />
effektivt sätt. Ali hade i viss mån förutsett den matchbilden och tränat på att sparra i halvt medvetslöst tillstånd.
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Baron Peeeer</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2611</link>
		<dc:creator>Baron Peeeer</dc:creator>
		<pubDate>Fri, 16 Feb 2007 00:09:57 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2611</guid>
		<description>Det finns mycket jag skulle vilja fråga Ricky Bruch om...&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Det finns mycket jag skulle vilja fråga Ricky Bruch om&#8230;
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Micke</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2600</link>
		<dc:creator>Micke</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 15 Feb 2007 18:02:53 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2600</guid>
		<description>Bäste Baron Peer!
Poängen med boxning är nog lika mycket den enormt disciplinkrävande
träningen och den stora utmaningen det innebär för utövarna att försöka komma dit dom vill komma. Fråga Ricky Bruch varför han kastade diskus i
20 års tid!&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Bäste Baron Peer!<br />
Poängen med boxning är nog lika mycket den enormt disciplinkrävande<br />
träningen och den stora utmaningen det innebär för utövarna att försöka komma dit dom vill komma. Fråga Ricky Bruch varför han kastade diskus i<br />
20 års tid!
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Baron Peeeer</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2599</link>
		<dc:creator>Baron Peeeer</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 15 Feb 2007 17:39:24 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2599</guid>
		<description>Jag skiter i boxning. Trams. Snälla (svarta) killar slår skiten ur andra snälla (svarta) killar och krossar däremellan alla \"stora vita hopp\". What\'s the  point? Gentleman Gerry Cooney och Lillen Eklund visade vägen. Som sagt: grilla och drick öl istället. Nä tacka vet jag the Carpenters. Dom slog bara på trummor och tangenter. Mycket manligare. Och vad sägs om det här, kan Jackpots ha lånat ett öra eller tio?:

http://www.youtube.com/watch?v=n48KSpi0GGY&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Jag skiter i boxning. Trams. Snälla (svarta) killar slår skiten ur andra snälla (svarta) killar och krossar däremellan alla \&#8221;stora vita hopp\&#8221;. What\&#8217;s the  point? Gentleman Gerry Cooney och Lillen Eklund visade vägen. Som sagt: grilla och drick öl istället. Nä tacka vet jag the Carpenters. Dom slog bara på trummor och tangenter. Mycket manligare. Och vad sägs om det här, kan Jackpots ha lånat ett öra eller tio?:</p>
<p><a href="http://www.youtube.com/watch?v=n48KSpi0GGY" rel="nofollow" onclick="javascript:pageTracker._trackPageview('/outbound/comment/www.youtube.com');">http://www.youtube.com/watch?v=n48KSpi0GGY</a>
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Stjernstoff</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2518</link>
		<dc:creator>Stjernstoff</dc:creator>
		<pubDate>Mon, 12 Feb 2007 15:27:28 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2518</guid>
		<description>Men Micke!
Men George Foreman är ju den näst störst tunga i alla fall och och Sugar Ray Leonard den störste lätta. Personligen älskar jag George Foreman mest av alla för att han alltid varit en snäll boxare som älskar ungar och vanliga ostburgare :-)&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Men Micke!<br />
Men George Foreman är ju den näst störst tunga i alla fall och och Sugar Ray Leonard den störste lätta. Personligen älskar jag George Foreman mest av alla för att han alltid varit en snäll boxare som älskar ungar och vanliga ostburgare :-)
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Micke</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2489</link>
		<dc:creator>Micke</dc:creator>
		<pubDate>Sun, 11 Feb 2007 13:33:32 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2489</guid>
		<description>O.K. Stjernstoff! Du ÄR förlåten!!! Jag tittade på din blogg och tyckte att den verkade både rolig och välgjord och med ett lite udda ämne. Därför så förvånade det mig att du lite nonchalant nämde att det räckte med att läsa rubriken innan du bestämde dig för vad du tyckte...Krönikan gick mer ut på hur boxningshistorien skulle sett ut OM Foreman hade besegrat Ali. Enligt mig så skulle då den gode George i dag anses som den störste genom tiderna i stället för den korta lilla parentes som han i de flestas ögon är! Det du svarade på hade inte så stor del i vad krönikan egentligen handlade om.
                                 Bästa Hälsningar
                                     Micke&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>O.K. Stjernstoff! Du ÄR förlåten!!! Jag tittade på din blogg och tyckte att den verkade både rolig och välgjord och med ett lite udda ämne. Därför så förvånade det mig att du lite nonchalant nämde att det räckte med att läsa rubriken innan du bestämde dig för vad du tyckte&#8230;Krönikan gick mer ut på hur boxningshistorien skulle sett ut OM Foreman hade besegrat Ali. Enligt mig så skulle då den gode George i dag anses som den störste genom tiderna i stället för den korta lilla parentes som han i de flestas ögon är! Det du svarade på hade inte så stor del i vad krönikan egentligen handlade om.<br />
                                 Bästa Hälsningar<br />
                                     Micke
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Stjernstoff</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2488</link>
		<dc:creator>Stjernstoff</dc:creator>
		<pubDate>Sun, 11 Feb 2007 13:03:33 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2488</guid>
		<description>Men jag orkar ju inte ens läsa vad jag själv skriver. Fem rader blev det bara innan jag tvungen att ta en kopp kaffe för att fundera på vad jag egentligen håller på med. Sitta här i solskenet och skriva vad ingen läser :-)

Så jag gick ut i solen och skrev som avslutning på dagens läxa:

TEXT UNDER CONSRTUCTION&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Men jag orkar ju inte ens läsa vad jag själv skriver. Fem rader blev det bara innan jag tvungen att ta en kopp kaffe för att fundera på vad jag egentligen håller på med. Sitta här i solskenet och skriva vad ingen läser :-)</p>
<p>Så jag gick ut i solen och skrev som avslutning på dagens läxa:</p>
<p>TEXT UNDER CONSRTUCTION
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Micke</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2469</link>
		<dc:creator>Micke</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 10 Feb 2007 19:21:55 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2469</guid>
		<description>Hallå Stjernstoff!
O.K. du är ärlig när du säger att du bara läser rubriken på det som du ramlar över, konsekvensen blir dock att du kan tappa poängen, vilket jag tror att du gjorde den här gången...
Handen på hjärtat, LITE mer engagemang kan man väl ändå förvänta sig av en som ändå själv skriver en blogg ENBART om boxning...!
Om du orkade läsa till hit så kan jag säga att din åsikt inte räknas då du inte vet vad du svarar på, dessutom så kan du ju lägga ner din egen blogg om ändå ingen vill läsa mer än rubriken...&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Hallå Stjernstoff!<br />
O.K. du är ärlig när du säger att du bara läser rubriken på det som du ramlar över, konsekvensen blir dock att du kan tappa poängen, vilket jag tror att du gjorde den här gången&#8230;<br />
Handen på hjärtat, LITE mer engagemang kan man väl ändå förvänta sig av en som ändå själv skriver en blogg ENBART om boxning&#8230;!<br />
Om du orkade läsa till hit så kan jag säga att din åsikt inte räknas då du inte vet vad du svarar på, dessutom så kan du ju lägga ner din egen blogg om ändå ingen vill läsa mer än rubriken&#8230;
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Micke</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2464</link>
		<dc:creator>Micke</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 10 Feb 2007 18:51:54 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2464</guid>
		<description>Johnny!!!
Misströsta inte! Mitt bredband fungerade inte under onsdag - lördag e.m.!!!
Blott detta fick mig att inte direkt skriva en tack-kommentar!
Din "slutplädering" var så uttömmande och brilliant så att den står alldeles utmärkt på egna ben utan att jag påpekar vad jag tycker.
Några tankar bara : 
Ali var extremt stryktålig, ja, märkligt nog syntes det inte ett smack i hans ansikte! Bara smällarna han fick i Foreman-matchen borde ju varit nog för att ordentligt möblera om hans ansikte...
Och...åkte han i golvet mer än två gånger, mot Brian London och Joe Frazier? 
Jo, nog var Foerman farlig ända till slutet allt! Denne skickar iväg en uppercut någon gång i mitten på 8:e ronden som visserligen missar Ali med en decimeter, men som vid bättre precision skulle ha kunnat ändra hela boxningshistorien.
Visst var Ali trött på slutet, men slagserien som golvade Foreman var ju ändå helt formidabel...
Återigen, tack Johnny för stöd och fina kommentarer!!!&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Johnny!!!<br />
Misströsta inte! Mitt bredband fungerade inte under onsdag - lördag e.m.!!!<br />
Blott detta fick mig att inte direkt skriva en tack-kommentar!<br />
Din &#8220;slutplädering&#8221; var så uttömmande och brilliant så att den står alldeles utmärkt på egna ben utan att jag påpekar vad jag tycker.<br />
Några tankar bara :<br />
Ali var extremt stryktålig, ja, märkligt nog syntes det inte ett smack i hans ansikte! Bara smällarna han fick i Foreman-matchen borde ju varit nog för att ordentligt möblera om hans ansikte&#8230;<br />
Och&#8230;åkte han i golvet mer än två gånger, mot Brian London och Joe Frazier?<br />
Jo, nog var Foerman farlig ända till slutet allt! Denne skickar iväg en uppercut någon gång i mitten på 8:e ronden som visserligen missar Ali med en decimeter, men som vid bättre precision skulle ha kunnat ändra hela boxningshistorien.<br />
Visst var Ali trött på slutet, men slagserien som golvade Foreman var ju ändå helt formidabel&#8230;<br />
Återigen, tack Johnny för stöd och fina kommentarer!!!
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Stjernstoff</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2436</link>
		<dc:creator>Stjernstoff</dc:creator>
		<pubDate>Fri, 09 Feb 2007 02:10:33 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2436</guid>
		<description>Jag läser bara rubriken eller i värsta fall sammanfattningen i de ärenden jag ramlar över. Eftersom din text kan sammanfattas i 11 ord går jag direkt på frågan.

Rätt svar är George Foreman men jag garderar med Aldo Colliander
www.aldocolliander.blogspot.com/&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Jag läser bara rubriken eller i värsta fall sammanfattningen i de ärenden jag ramlar över. Eftersom din text kan sammanfattas i 11 ord går jag direkt på frågan.</p>
<p>Rätt svar är George Foreman men jag garderar med Aldo Colliander<br />
<a href="http://www.aldocolliander.blogspot.com/" rel="nofollow" onclick="javascript:pageTracker._trackPageview('/outbound/comment/www.aldocolliander.blogspot.com');">http://www.aldocolliander.blogspot.com/</a>
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Micke</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2418</link>
		<dc:creator>Micke</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 07 Feb 2007 16:40:51 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2418</guid>
		<description>Jo, Bertil, du har nog rätt där...det ÄR nog näst intill omöjligt att göra en 
film om en människas liv och få med alla tänkbara aspekter och vinklingar!
Kul att du gillade att läsa krönikan!&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Jo, Bertil, du har nog rätt där&#8230;det ÄR nog näst intill omöjligt att göra en<br />
film om en människas liv och få med alla tänkbara aspekter och vinklingar!<br />
Kul att du gillade att läsa krönikan!
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Micke</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2417</link>
		<dc:creator>Micke</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 07 Feb 2007 16:38:27 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2417</guid>
		<description>Tack för det Johnny!
Vi ser fram mot hela artikeln!&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Tack för det Johnny!<br />
Vi ser fram mot hela artikeln!
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Micke</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2415</link>
		<dc:creator>Micke</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 07 Feb 2007 16:35:08 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2415</guid>
		<description>Tack för det Per Ola! Vi gör väl några försök till då i framtiden!
Hur som helst så har jag inte sett just den Arnold-filmen...vilket
inte behöver betyda någonting alls...Recension kanske kommer
efter att jag har tittat på den...&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Tack för det Per Ola! Vi gör väl några försök till då i framtiden!<br />
Hur som helst så har jag inte sett just den Arnold-filmen&#8230;vilket<br />
inte behöver betyda någonting alls&#8230;Recension kanske kommer<br />
efter att jag har tittat på den&#8230;
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: PerOla</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2402</link>
		<dc:creator>PerOla</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 06 Feb 2007 22:54:15 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2402</guid>
		<description>Jag tycker att både krönikan och kommentarerna var intressanta och läsvärda, trots att mina insikter i självförsvarets ädla konst är ytterst begränsade (Buster-artiklar från mitten av sjuttiotalet, Gentlemen och Slas, sen är det nog uttömt). 
Skriv gärna mer om film, t ex om Kurosawa eller de bästa komedierna. Apropå så hade jag och min fru en diskussion om Junior med Arnold S - vi var överens om att bottenbetygen inför tevesändningen var klart orättvisa. Hur många machomän är självsäkra nog att spela gravida på film?&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Jag tycker att både krönikan och kommentarerna var intressanta och läsvärda, trots att mina insikter i självförsvarets ädla konst är ytterst begränsade (Buster-artiklar från mitten av sjuttiotalet, Gentlemen och Slas, sen är det nog uttömt).<br />
Skriv gärna mer om film, t ex om Kurosawa eller de bästa komedierna. Apropå så hade jag och min fru en diskussion om Junior med Arnold S - vi var överens om att bottenbetygen inför tevesändningen var klart orättvisa. Hur många machomän är självsäkra nog att spela gravida på film?
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: sir doug</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2400</link>
		<dc:creator>sir doug</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 06 Feb 2007 13:01:05 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2400</guid>
		<description>rock on!&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>rock on!
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Micke</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2399</link>
		<dc:creator>Micke</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 06 Feb 2007 12:15:25 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2399</guid>
		<description>Lugn sir doug, det här var bara en parentes...Lite trist bara att en del krönikor som jag lägger ner mycket själ och hjärta i får nästan obefintlig respons...
Det är ju självklart ingens fel...det är bara att rätt sig efter...
Så...härnäst tillbaka till musiken!&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Lugn sir doug, det här var bara en parentes&#8230;Lite trist bara att en del krönikor som jag lägger ner mycket själ och hjärta i får nästan obefintlig respons&#8230;<br />
Det är ju självklart ingens fel&#8230;det är bara att rätt sig efter&#8230;<br />
Så&#8230;härnäst tillbaka till musiken!
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: sir doug</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2397</link>
		<dc:creator>sir doug</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 06 Feb 2007 10:12:30 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2397</guid>
		<description>intressant på sätt och vis...men jag har svårt att engagera mig i the noble art of self defens...&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>intressant på sätt och vis&#8230;men jag har svårt att engagera mig i the noble art of self defens&#8230;
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Micke</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2394</link>
		<dc:creator>Micke</dc:creator>
		<pubDate>Mon, 05 Feb 2007 19:00:31 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2394</guid>
		<description>Om det sistnämda kan jag nämna att Tommy Engstrand - som var på plats - kommenterade Alis entre i ringen med \"Men Ingemar (Johansson alltså), vi måste väl ändå medge att det är en ganska snygg kille det här?\" Ali var helt klart i toppform!
Till historien hör att Ingemar knappt svarade. Orsaken var ju givetvis att Ingemar inte tillhörde Muhammad Alis största fan...
Hur en journalist kunde skriva så är ju helt ofattbart...Menade han kanske Ali som denne såg ut inför första mötet med Spinks? Tjänstefel hursomhelst, men ändå en förklaring...
Är inte Spinks ändå den sämste linjäre mästaren genom tiderna, förresten?&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Om det sistnämda kan jag nämna att Tommy Engstrand - som var på plats - kommenterade Alis entre i ringen med \&#8221;Men Ingemar (Johansson alltså), vi måste väl ändå medge att det är en ganska snygg kille det här?\&#8221; Ali var helt klart i toppform!<br />
Till historien hör att Ingemar knappt svarade. Orsaken var ju givetvis att Ingemar inte tillhörde Muhammad Alis största fan&#8230;<br />
Hur en journalist kunde skriva så är ju helt ofattbart&#8230;Menade han kanske Ali som denne såg ut inför första mötet med Spinks? Tjänstefel hursomhelst, men ändå en förklaring&#8230;<br />
Är inte Spinks ändå den sämste linjäre mästaren genom tiderna, förresten?
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Micke</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2392</link>
		<dc:creator>Micke</dc:creator>
		<pubDate>Mon, 05 Feb 2007 17:00:08 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2392</guid>
		<description>Tack Johnny för både ditt inlägg och ditt beröm!

Jo, i går kväll hemma så slog det mig faktiskt att
viktskillnaden faktiskt var i stort sett försumbar.
Märkligt ändå, då Foreman ser betydligt tyngre ut.

Och...jo det stämmer! Ingemar Johansson var bisittare!

Ja...jag hade tänkt att nämna avdelningen vapenvägran lite
mer utförligt men hoppade över det på grund av att jag
ville hålla krönikan på en greppbar storlek. Även det slog
mig faktiskt senare att jag åtminstone kunde ha sammanfattat
den biteni en eller två meningar. Stor del av Alis storhet är ju det faktum
att han avsade sig sin titel och riskerade ett 5 års fängelsestraff av
den enda anledningen att han följde sitt samvete! Vem hade gjort
något liknande?

Parallellen mellan Foreman och Liston är väl ändå inte helt fel?
Båda ansågs som mer eller mindre oslagbara (Ingemar Johansson sa en gång i ett TV-program att han aldrig skulle ha vågat mött Liston ens när han var som bäst!). Båda var buttra, inåtvända och charmlösa. OCH båda blev både hånade och knockade av Ali (Clay)...

Nej, jag tog inte hårt på din "kritik"! Du är ju ändå en av Sveriges största boxningsexperter, och chansen att du INTE skulle hitta något fel var ju från början lika med noll! Nu vet ju jag att du är en sån person så att du glädjer dig så mycket mer för att jag skriver om boxning än att du blir irriterad över några småfel, så vetskapen om att du skulle läsa min krönika var ingenting som avskräckte mig!
Dessutom så var det du skrev mera kompletterande än kritiserande.
Men filmen, nej den nämde i stort sett inga fakta alls, men tungviktsboxning låg mig varmt om hjärtat förr i tiden. Mina kunskaper från den epoken är mer än mannen-på-gatans... 
Det enda jag kollade upp lite snabbt var Foremans ålder och i vilken rond han knockade Moorer.
                Återigen, tack för din utförliga kommentar!
    En sista sak bara....varför tror du att Foreman inte fick en returmatch?
                                   Micke&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Tack Johnny för både ditt inlägg och ditt beröm!</p>
<p>Jo, i går kväll hemma så slog det mig faktiskt att<br />
viktskillnaden faktiskt var i stort sett försumbar.<br />
Märkligt ändå, då Foreman ser betydligt tyngre ut.</p>
<p>Och&#8230;jo det stämmer! Ingemar Johansson var bisittare!</p>
<p>Ja&#8230;jag hade tänkt att nämna avdelningen vapenvägran lite<br />
mer utförligt men hoppade över det på grund av att jag<br />
ville hålla krönikan på en greppbar storlek. Även det slog<br />
mig faktiskt senare att jag åtminstone kunde ha sammanfattat<br />
den biteni en eller två meningar. Stor del av Alis storhet är ju det faktum<br />
att han avsade sig sin titel och riskerade ett 5 års fängelsestraff av<br />
den enda anledningen att han följde sitt samvete! Vem hade gjort<br />
något liknande?</p>
<p>Parallellen mellan Foreman och Liston är väl ändå inte helt fel?<br />
Båda ansågs som mer eller mindre oslagbara (Ingemar Johansson sa en gång i ett TV-program att han aldrig skulle ha vågat mött Liston ens när han var som bäst!). Båda var buttra, inåtvända och charmlösa. OCH båda blev både hånade och knockade av Ali (Clay)&#8230;</p>
<p>Nej, jag tog inte hårt på din &#8220;kritik&#8221;! Du är ju ändå en av Sveriges största boxningsexperter, och chansen att du INTE skulle hitta något fel var ju från början lika med noll! Nu vet ju jag att du är en sån person så att du glädjer dig så mycket mer för att jag skriver om boxning än att du blir irriterad över några småfel, så vetskapen om att du skulle läsa min krönika var ingenting som avskräckte mig!<br />
Dessutom så var det du skrev mera kompletterande än kritiserande.<br />
Men filmen, nej den nämde i stort sett inga fakta alls, men tungviktsboxning låg mig varmt om hjärtat förr i tiden. Mina kunskaper från den epoken är mer än mannen-på-gatans&#8230;<br />
Det enda jag kollade upp lite snabbt var Foremans ålder och i vilken rond han knockade Moorer.<br />
                Återigen, tack för din utförliga kommentar!<br />
    En sista sak bara&#8230;.varför tror du att Foreman inte fick en returmatch?<br />
                                   Micke
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Bertil</title>
		<link>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2381</link>
		<dc:creator>Bertil</dc:creator>
		<pubDate>Mon, 05 Feb 2007 03:46:39 +0000</pubDate>
		<guid>http://www.mickes-cdvinyl.se/wordpress/2007/02/04/ali-george-foremanvem-var-egentligen-den-starkare/#comment-2381</guid>
		<description>Orkade definitivt läsa alltihop! Jag är i stort sett helt ointresserad av boxning, med det där var ändå mycket intressant läsning.

Sådana där filmer brukar för övrigt vara ganska luddiga. Jag tror att det främst beror på att verkligheten är så mycket mer komplicerad än dikten. Filmmakarna har helt enkelt en nästan olöslig uppgift om de vill förklara sammanhangen när det handlar om sånt som verkligen hänt. Så de ger för det mesta upp, och presenterar i stället en räcka av osammanhängande brottstycken. Ibland blir resultatet OK (dvs. fungerar att titta på), men ofta mest bara obegripligt.&lt;ul&gt;&lt;/ul&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Orkade definitivt läsa alltihop! Jag är i stort sett helt ointresserad av boxning, med det där var ändå mycket intressant läsning.</p>
<p>Sådana där filmer brukar för övrigt vara ganska luddiga. Jag tror att det främst beror på att verkligheten är så mycket mer komplicerad än dikten. Filmmakarna har helt enkelt en nästan olöslig uppgift om de vill förklara sammanhangen när det handlar om sånt som verkligen hänt. Så de ger för det mesta upp, och presenterar i stället en räcka av osammanhängande brottstycken. Ibland blir resultatet OK (dvs. fungerar att titta på), men ofta mest bara obegripligt.
<ul></ul>
]]></content:encoded>
	</item>
</channel>
</rss>

